Wetenschap – Sweetnights

Wetenschap

We hebben maar één doel: u de gewenste nachtrust verzorgen. We laten ons leiden door de waarheid, niet door trends. Onze producten & ingrediënten worden ondersteund door de wetenschap

Melatonine

Melatonine is een hormoon dat op natuurlijke wijze door uw lichaam wordt aangemaakt en dat u
helpt om sneller in slaap te vallen, dieper te rusten en verfrist wakker te worden.
Het wordt geproduceerd door de pijnappelklier in de hersenen maar komt ook voor in andere
gebieden, zoals de ogen, het beenmerg en de darm.
Het wordt vaak het “slaaphormoon” genoemd, omdat hoge niveaus je kunnen helpen om in slaap te
vallen.
Echter, melatonine zelf zal u niet knock-out slaan. Het laat uw lichaam gewoon weten dat het
nachtelijk is, zodat u zich kunt ontspannen en makkelijker in slaap kunt vallen.
Bewijs toont aan dat het innemen van melatonine voor het slapen gaan u kan helpen om te slapen.
In een analyse van 19 studies hebben wetenschappers vastgesteld dat melatonine de tijd die nodig is
om in slaap te vallen met gemiddeld 7 minuten heeft helpen verminderen. In veel van deze studies
rapporteerden mensen ook een aanzienlijk betere kwaliteit van de slaap.
Bovendien kan melatonine helpen bij een jetlag, een tijdelijke slaapstoornis.
Jetlag treedt op wanneer de interne klok van uw lichaam niet meer synchroon loopt met de nieuwe
tijdzone. Werknemers in ploegendienst kunnen ook last hebben van jet lag-symptomen omdat ze
werken tijdens een tijd die normaal gesproken wordt gespaard voor de slaap.
Melatonine kan helpen de jetlag te verminderen door uw interne klok te synchroniseren met de
tijdsverandering.
Zo is in een analyse van 10 onderzoeken onderzocht wat de effecten van melatonine zijn bij mensen
die door vijf of meer tijdzones zijn gereisd. Wetenschappers vonden dat melatonine opmerkelijk
effectief was in het verminderen van de effecten van jetlag.
De analyse vond ook dat zowel lagere doses (0,5 mg) als hogere doses (5 mg) even effectief waren bij
het verminderen van de jetlag.

Lavendel

Lavendel is een paarse plant waarvan bewezen is dat hij de ontspanning bevordert en een effectief
natuurlijk slaapmiddel is.
Lavendel etherische olie wordt algemeen erkend als een natuurlijk slaapmiddel. In een studie uit
2005 werd bijvoorbeeld beoordeeld hoe lavendel etherische olie 31 jonge, gezonde slapers
beïnvloedde.
Onderzoekers vonden dat lavendel de hoeveelheid langzame en diepe golfslaap bij de deelnemers
deed toenemen. Alle deelnemers meldden dat ze de volgende ochtend een “hogere kracht” hadden.

Kamille

Kamille, een veel voorkomend ingrediënt in kalmerende theeën, is aangetoond dat het een
slaapverwekker is.
De kalmerende werking kan worden toegeschreven aan een antioxidant genaamd apigenine, die in
overvloed wordt aangetroffen in kamillethee. Apigenine bindt aan specifieke receptoren in de
hersenen die het stressgevoel kunnen verminderen en de slaap kunnen opwekken.
Een studie bij 60 verpleeghuisbewoners toonde aan dat degenen die dagelijks 400 mg kamille-extract
kregen significant betere slaapkwaliteit hadden dan degenen die geen kamille kregen.
Een ander onderzoek waarbij postpartum vrouwen betrokken waren die een slechte slaapkwaliteit
hadden, vond dat degenen die gedurende een periode van twee weken kamillethee dronken over het
algemeen een betere slaapkwaliteit meldden dan degenen die geen kamillethee dronken.
Bovendien vond een studie waarbij mensen met slaapproblemen betrokken waren dat degenen die
270 mg kamille-extract tweemaal daags gedurende 28 dagen kregen, ongeveer 15 minuten sneller in
slaap vielen dan de deelnemers die het extract niet kregen.
Bovendien werden degenen die het extract kregen minder vaak wakker in het midden van de nacht,
in vergelijking met de placebogroep.
 
De resultaten van deze onderzoeken zijn bemoedigend, vooral voor degenen die moeite hebben met
het krijgen van een goede nachtrust.

L-Theanine

L-theanine, dat van nature voorkomt in theebladeren, wordt algemeen aanvaard als een succesvolle
slaapkwaliteitsbooster.
Onderzoek wijst uit dat L-theanine gunstig kan zijn voor een goede nachtrust. Onderzoekers vonden
in één studie dat doses van 250 mg en 400 mg L-theanine de slaap bij dieren en mensen sterk
verbeterden.
Ook werd aangetoond dat 200 mg L-theanine de hartslag in rust vermindert, wat wijst op het
vermogen om ontspanning te bevorderen.
L-theanine kan ook helpen jongens gediagnosticeerd met attention deficit hyperactivity disorder
(ADHD) beter slapen.
In een studie uit 2011 werd gekeken naar de effecten van L-theanine op 98 jongens in de leeftijd van
8 tot 12 jaar. Een gerandomiseerde groep kreeg twee keer per dag twee 100 mg kauwtabletten L-
theanine toegediend. De andere groep kreeg placebopillen.
Na zes weken bleek de groep die L-theanine innam langer en rustiger te hebben geslapen.

De melatonine pen is zeer gemakkelijk te gebruiken

Adem de pen tot wel 10 keer per dag in en voel je gekalmeerd

De melatonine pen is niet geassocieerd met een shisha pen of e-sigarettem

De melatonine pen is drugsvrij en verslavings vrij>

Beperkte aanbiedingen, nieuwe producten, alleen dingen die u moet weten. Direct in uw inbox afgeleverd

©️2021 Sweetnights. Alle rechten voorbehouden.

Deze uitspraken zijn niet geëvalueerd door de Food & Drug Administration. Dit product is niet bedoeld om enige ziekte te diagnosticeren, behandelen, genezen of voorkomen.

Translate »